Skördetid

Eftermiddagen bjöd på helt ok väder, så efter vilan och lunch begav vi oss ut. Vi plockade potatis, tomater och gurkor. Albin var så duktig att han faktiskt inte bara plockade de gröna tomaterna.
Några av mina Pelargoner har fått flytta in och ner i tvättstugan. Jag har börjat samla in fröer ute och lagt in på "tork" samt att mycket av planteringarna börjar hamna på komposten.

Albin leker nästan uteslutande med bara sina traktorer, lastbilar och bilar ute. Han har nu också börjat krypa efter bilarna när han kör dem på backen och samtidigt brumma med munnen såklart!

Klockan fem var den lille herrn redan redo för att stupa i säng men där drog vi i bromsen. Lite youtubetittande på traktorer och flygplan bl.a. fick honom att hålla sig vaken ytterligare en timme. Han somnade lätt som plätt och vaknade en timme senare och var hållahandennödig. Nu hoppas vi han sover resten av natten.



Gurkorna hängde på rad och väntade på mig när jag kom ut dit tidigare idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0