Tråkfredag

Idag kom vi iväg på vår vanliga långa morgonrunda för första gången denna förkylningsvecka.
Det blev en lindrig förkylning för oss alla. Halsont ett par dagar och snorig ett par dagar för mig. Albin var bara snorig och lite hängig en dag medan Peter bara hade lite ont i halsen en morgon. Skönt att det gick över så snabbt och smärtfritt!

Det är kallt ute nu mer hela dagen. Igår låg det på nollan när vi gick ut strax efter åtta och Peter hade fått skrapa rutorna när han åkte. Idag var det hela fyra grader när vi gick ut och det kändes skönt att jag igår rotade fram våra mössor och vantar (Albin har ju såklart använt mössa ett bra tag redan).

Dagens motivation ligger på noll idag. Jag har ingen som helst aning om vad jag ska hitta på till middag idag, vår veckomatsedeln tog slut igår. Inventerade frysen nyss men hittade inget som tilltalade. Förra fredagen festade vi till det med fem varmkorvar och några torra bröd jag hittade i frysen ;)
Förslag tack!

Albin höll faktiskt på att slumra till i vagnen när vi var ute förut och när vi kom in igen ville han mysa i knät med lite bokläsning. När han sedan gick för att fiska fram en napp ur sängen stoppade jag i honom där istället och det accepterades. Till en början.... Efter en stund var det holabalo där inne och när han kastat iväg alla napparna blev det gap och skrik istället. Tre gånger.
Nu har han lugnat ner sig efter lite mutning med varm mjölk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0