Börjar dagen tidigt

Här har vi varit uppe sedan innan sju. Rörmokaren skulle komma efter sju så det var ju bara att masa sig upp och vara redo. 
Albin sov inne hos oss från tre i natt och vaknade självklart av pappans väckarklocka. Likaså lillasyster. Det var bara jag som gärna kunde sova en stund till. Jag hade väldigt svårt att somna om efter lillasysters ätande vid tre i natt och låg vaken länge.

Albin blev såklart besviken när pappan åkte till jobbet imorse och han själv fick stanna kvar hemma. Humöret var sedan inte på topp. Men efter lite frukost så blev han faktiskt riktigt vänlig och när rörmokaren kom vid halv åtta var det jättespännande. 

Min plan var att vi skulle gå ner till lekparken i byn och fördriva förmiddagen. Jag hinner klä på lillasyster ytterkläderna och bädda ner henne i vagnen när Albin ballar ur igen och jag frågar om han vill gå och vila. "itte!" får jag till svar men efter lite eftertanke går han in på sitt rum och vill lyftas ner i sängen. Och nu har det varit tyst där inne i närmre två timmar. 
Så blev det med min förmiddagsplanering. Istället har jag tagit itu med tvätten och ska nu gå ner och hänga dagens andra maskin. Tror även att Albin börjar vakna nu så det är väl lika bra att vi avverkar lunchätandet innan vi gör ett nytt försök med att gå ut. 




Äntligen har vi fått en ny blandare på plats i köket! Nu slipper jag slinta och fläka av naglarna för att den gammla var så trög. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0