Fredag

Hejhopp! Fredag igen!

Fick liiite sovmorgon idag. Ända till typ sju :) Albin höll på att stöka i natt så han behövde väl lite "sovmorgon" han också. 
Han vaknade redan vid elva igår kväll, preciiiis då man själv just hunnit somna. 
Han började vråla och fortsatte även när han låg inne hos oss. Mjölk ville han inte ha och inte heller titta på Bamse. Vrål, vrål och vrål! Jag tror nog han har både växtvärk och ont i munnen.
Tillslut samlade han sig iallafall och jag somnade om. Lillasyster sov sig igenom hela tumultet. Skönt det :)
Senare under natten, jag vet inte när, vaknar jag av att Albin håller på och stökar runt i sängen. Pappan tar sitt täcke och går in till andra sängen. Albin la iväg som ett skott efter och jag fick hela sängen för mig själv resten av natten. 
Jag sov gott med de vanliga två matningarna av lillasyster och jag tror att även grabbarna sov gott resten av natten i det andra rummet. 

Tidigare i förmiddags kom pappan med kollega hem en snabbis för att kolla upp något på datorn. En lycklig Albin med andra ord! En snabbis fika hanns med innan de åkte tillbaka för att jobba vidare och Albin blev ledsen en liten stund. Allt i sin ordning ;)

Nu sover grabben sedan en stund och så har även lillasyster gjort. Jag har tagit tag i lite av det vanliga fredagspysslet- byte av handdukar och tvätt bl.a. Har också avverkat tre sådana där ganska viktiga men tråkiga telefonsamtal/mail till kommunen, veterinären och försäkringskassan. Skönt när det nu är avklarat. 
Lillasyster har nu precis ätit och tycks vilja sova vidare. Då kanske jag plockar fram min virkning. Köpte ju lite nytt garn igår som jag gärna vill sätta tänderna i! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0