Lång måndag

Det är en lång dag idag känner jag. 
Dagen började redan vid sex då pappan gick upp och Albin vaknade. Dom åt lite frukost tillsammans innan Albin kom in och la sig hos mig och vi satte igång Hitta Nemo filmen. Faktiskt att han nöjde sig med den filmen och låg kvar och kollade nästan hela filmen. Annars är det ju bara Bilar han ska titta på. Inget annat duger. 
Vi gick upp vid åtta och åt frukost medan lillasyster sov vidare en stund till.  När hon vaknade en stund senare var det på hennes vanliga usla morgonhumör ;) 

Det är grått och regnar här idag och sådana dagar är man extra glad när farfar erbjuder sig en pinkrunda med jycken så vi slipper böka med massa regnkläder och vi kan stanna inne torra och varma istället. 

Vid tio tog båda barnen vila och sov till tolv. Jag fixade med lite plock och så här hemma under tiden. 

Nu har båda ätit lunch. Lillasyster har somnat om och jag och Albin sitter på golvet med böcker för tillfället. 
Usch vad trött jag är. Helt galet! Jag borde verkligen inte gnälla för jag får ju faktiskt sova på nätterna men det hjälps inte tydligen. Eller också har Albin varit generös och delat med sig lite av sin förkylning. 

Vi har målat lite Bamse också! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0