Lillasyster 3 veckor

Alldeles snart blir vår lilla tjejja tre veckor gammal. 

Hon är en väldigt lugn dam som bara brusar upp sig när hon är hungrig eller om magen kniper. 
Magknipen har nästan försvunnit helt nu de senaste dagarna. Skönt! 

Leendena kommer oftare och oftare men gärna inte på beställning. 
Hon söker gärna efter ögonkontakt och ligger länge och tittar. Likaså har hon börjat vända sig dit ljud kommer ifrån. 

På nätterna sover hon i vaggan och vill äta oftast två gånger, oftast vid ett och fem. Efter matningen stoppar jag tillbaka henne i vaggan och hon somnar om helt själv. 

Skötbordet är fortfarande en favorit plats. Så länge mamma inte envisas med att peta gubbar i näsan. 

Hon sover fortfarande mycket och störs inte av vare sig en skällande hund eller en klåfingrig och högljudd storebror. 

Att bli smekt i pannan mellan ögonen är mysigt. 




Mamman börjar känna sig lite smalare igen och vågen visar minus åtta kilo sedan förlossningen. Det får jag väl känna mig nöjd med med tanke på att jag inte börjat träna och äter för mycket onyttigt. Snart blir det skärpning på riktigt! 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis fina lilla gumman. Redan tre veckor!
Grattis även till mamman. Åtta kilo är inte illa! :-)

2014-04-01 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0