Påskdagen

Ännu en härlig dag lider mot sitt slut och vi sitter i soffan trötta och lite svedda av solen. 
Albin är klok och ligger och sover sedan drygt en timme.
Lillasyster växlar mellan att flina åt oss och knorra och vara mammig. Just nu hänger hon i tutten.

Vi har varit ute sedan frukost även idag. Pappan var iväg för lite jobb ett par timmar i förmiddags.
Innan klockan hunnit bli tolv i förmiddags hade jag redan betat av alla sysslor jag planerat göra ute. Det är lyx att ha barnvakt :)
När Peter kom hem vid ett grillade vi korv med bröd till lunch. Sedan tog vi oss en promenad. 
Lillasyster har sovit hela dagen ute i vagnen bortsett från ett par mat och skituppehåll. 
Albin låg en liten stund i förmiddags och vilade men han sov nog aldrig, så han har varit ordentligt mör hela eftermiddagen och kvällen. Inte konstigt så som han håller igång! Han har bla. hjälpt mig att sätta potatis, spelat fotboll, åkt traktor (såklart) och gungat. 

Mormor och morfar styrde hemåt vid femtiden tror jag och vi vinkade hejdå. Men vi ses ju snart igen! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0