Sjukstuga igen då

En tidig start av dagen idag också. Vid sex med andra ord. Lillasyster åt och somnade faktiskt om direkt. Hon brukar annars knorra och böka en stund då annars. 
Albin har sovit halva natten inne hos oss och vaknade såklart av pappans väckarklocka. Jag lyckades lura till mig lite extra tid i sängen genom att sätta på en film igen :)

Efter frukosten gick vi ut en stund. Än regnar det inte så jag tyckte vi kunde passa på att lufta oss lite. Albin ville hellre stanna inne och leka men tillslut var vi alla påklädda och ute. Det blev en kort runda med lillasyster i selen på magen, Albin i skrindan och så jycken. 
Men fy så kallt och blåsigt det var! Albin stannade kvar ute en timme med farfar medan vi andra gick in igen. 

Albin ligger nu till sängs sedan en timme ungefär. Han är fortsatt snorig och lite hostig nu också. Hoppas det är tecken på att det håller på att släppa. 

Lillasyster vaknade även hon inatt och var rosslig. Jag har inte riktigt lyckats lokalisera om det är näsan eller luftvägarna det kommer ifrån. Sovit som vanligt under natten har hon gjort iallafall. Hon har även sovit hela morgonen och förmiddagen och helt hoppat över sitt dåliga morgon/förmiddagshumör, så hon kanske känner sig lite risig och trött hon också. 
Nu har jag iallafall just väckt henne för att äta en slurk. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0