Utedag och baddag

Ojojoj! Frisk luft tar verkligen musten ur en. Det är en trött familj i detta hus. Albin la sig för lite mer än en halvtimme sedan och vi har inte hört ett ljud där ifrån sedan dess så han slocknade nog på nolltid. Inte så konstigt då han aldrig kom till ro för att somna i förmiddags och har varit ute hela dagen och fixat och donat konstant. 

Jag fortsatte med lite fix och förberedelse ute i växthuset i eftermiddags. Fick lite hjälp av Albin också. 
Lillasyster sov sig igenom hela eftermiddagen och givetvis vaknar hon och vill ha mat tre sekunder efter att vår middag äntligen var färdig och jag satt mig vid bordet. Det slår aldrig fel :) 
Vi grillade idag och jisses vad gott det är! Albin fick grillad prinskorv och åt faktiskt riktigt bra men det tar närmare hundra år eftersom han inte kan sitta stilla i mer än någon minut åt gången. Upp och ner på stolen och massa fix med ditt och datt. Och vi håller på att tjata oss hesa om att han ska sitta STILLA! 

Lillasyster fick sig ett bad förut och ligger nu här i mitt knä nyäten och myser. 
Peter la sig precis i ett bad. 
Jag ska äta lite choklad tänkte jag! :)

Nybadad liten tjejja <3

Nya fina sandlådan! Och trots att det saknas sand i den går det bra att leka i den ändå.
Förhoppningsvis hinner pappan åka till grusgropen och fixa sand nästa vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0