Vi smet hemifrån

Vi har haft ytterligare en helt okej dag här hemma trots deppväder. 
Albin leker så duktigt och hittar på saker att sysselsätta sig med hela tiden. 
Idag har han även varit väldigt hjälpsam med lillasyster. Han har plockat upp nappen när den trillat ner på golvet och gått för att titta till henne när hon knorrat. Han har också på eget initiativ hämtat papper för att torka hennes näsa. Snorsugen har ju gått varm här hemma nu i dagarna så han vet ju hur man gör ;) 

Efter middagen åkte jag och Albin in till Norrtälje för att handla. Han var världens gulligaste kille hela tiden och munnen glappade konstant. 
Det här att veckohandla har ju varit vår grej tidigare och nu när han inte varit med på länge eftersom jag passat på att handla när han varit på dagis eftersom jag inte känner mig helt bekväm med att åka iväg själv med båda barnen ännu, så har det där dåliga samvetet gnagt i mig. Att han inte får följa med längre och att jag inte "orkar" med honom. Men som sagt, idag åkte bara han och jag iväg :)
Jag hade pumpat ut mjölk till lillasyster men eftersom det var första gången jag gjorde det så visste vi inte om hon skulle ta flaskan eller inte. Men det gjorde hon, utan några tveksamheter och pappan och hon klarade sig fint själva i de nästan två timmar vi var borta.

När vi kom hem vid sju var Albin så trött så trött så han gick in till vår säng och la sig. Sötisen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0