Dagens dilemma

Mamman: Nu ska jag gå och byta blöja på Elsa, hon är kissig. 

Tvååringen: Pelle kissa. Och så pekade han på Elsas blöja.

Mamman: Nä, Elsa har ju ingen Pelle. Men var kommer hennes kiss ifrån då?

Tvååringen: Han står tyst och bara tittar på mamman innan han börjar leka med sina bilar igen.


Och här kommer ett förtydligande:
Tvååringen har sedan en lång tid tillbaka själv döpt sin snopp till Pelle, en dag hette den så bara. Punkt slut.
Och när jag i samma sekund ställde frågan: "Men var kommer hennes kiss ifrån?" ångrade jag mig och tänkte: vad ska jag säga att hennes kissgrej kallas om han frågar???? 
Turligt nog slapp jag få den frågan (denna gång). 
Och nu undrar jag vad NI kallar tjejers kissgrej? 
Snippa är ju ett ord som börjats användas men jag tycker det ordet är helt vidrigt. Smaka på ordet så får ni känna. Snippa. 
Nä, ett nytt namn måste kommas på! 
Framstjärt? Stjärt? 

Hjälp mig/oss!!! :) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Å jag som tycker snippa är ett alldeles perfekt ord! Klingar så bra med snopp, haha! Men höna eller pulla vet jag folk säger. Jag avskyr ordet framstjärt ist.
Axel gjorde en rolig grej häromdagen. Han följde med in på toaletten och sa "mamma kissa snoppen?" "Nej mamma har ingen snopp, jag är en flicka" då lutade han huvudet på sne och riktigt försökte stirra in i hela saligheten 😂😂

2014-08-18 @ 23:14:03
Postat av: Farmor

Förslag: Kissa (för att inte blanda ihop med kisse)eller gamla hederliga Springa. Fråga annars dagisfröknarna, de har säkert hört många fler ord :-D

2014-08-19 @ 09:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0