En lunch på slottet

Idag hade vi bokat in en lunch på slottet, på andra sidan skogen här hemma. En repris från förra året men i åt bjöd vi med oss farmor också.

Barnen skötte sig exemplariskt. Albin hade såklart "horta"/skjorta!
Elsa satt så duktig i en matstol utan kudde bakom ryggen. När de efter en stund blev lite jobbigt att sitta, låg hon så snällt i liggdelen på golvet vid bordet.


God mat var det! Soppa till förrätt och kyckling till varmrätt.
Albin åt dock inget vidare. En brödskiva med brie på, hans och mina oliver från salladen (ja, ungen är två år och har blivit överförtjust i oliver.....?) och dess fetaost. Maten vet jag knappt om han ens smakade på. Rackarunge! Drack vatten gjorde han desto mer, från stora vinglas. 

Efter maten serverades kaffet uppe i salongerna. Flera sorters småkakor och äppeljuice till Albins glädje.
Det hela fick ett litet abrupt slut dock då Albins glas vippade ner från bordet.


Innan vi åkte hemåt igen gick vi en sväng runt parken utanför. 

Storslagen lunch minst sagt! ;) 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Tack för det, var jätteroligt. Jag jobbar nästgårds men äter sällan där. Hoppas att det går i repris snart och då blir det min tur att bjuda :-)

2014-08-14 @ 20:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0