En vanlig måndag

Här rivstartade vi veckan, Albin vaknade vid halv sju som vanligt när pappan åker till jobbet.
Jag "köpte" mig en stund till i sängen genom att sätta på ett Mamma Mu avsnitt i telefonen men sju tog myrorna i benen överhand på den lille herrn och vi gick upp. 

Efter frukost och fajten om att få på honom långbyxor (efter att ha gått mer byxlös än med byxor hela sommaren hyser han nu ett enormt agg mot just byxor. Hoppas det hinner gå över innan vintern kommer bara :) packade jag ner barnen i vagnen och traskade ner till landsvägen. Där tittade vi på två lastbilar, en taxi och en Volvo innan vi vände och gick tillbaka.
Vi stannade till vid lekparken vid bygdegården och Albin kollade in läget där. 
Elsa somnade så gott medan vi gick men vaknade snart efter att vagnen stannade.
Efter cirka en halvtimme ville Albin gå hem igen, så det gjorde vi. 


Nu är båda barnen lagda och iallafall den minsta sover vet jag. 
Jag sitter ute på trappan med kaffe. 
Jobbigt väder idag som man inte vet vad det blir av. Inatt har det iallafall regnat och tittar man på alla moln som cirkulerar runt lär det komma mer. Men nu när solen tittar fram är det hett som bara den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0