Fredag

Här infinner sig snart kvällslugnet. Förhoppningsvis. Båda barnen är lagda och nu ska de "bara" somna också. 

Elsa och jag har klarat oss fint ensamma hemma idag. 
Imorse gick vi vår trekilometare igen och idag stoppade jag Elsa i selen på magen. Det kändes kan jag lova! 7 kg hängandes där fram är inte att leka med. Men det är bra, extra träning bara :) Hon själv hade nog bra gärna velat sitta framåtvänd och se sig omkring. 
Det var nästan att hon vred av sig nacken ibland för att kunna titta sig omkring.

Hon tog tillvara på lugnet, precis som jag hoppats. På förmiddagen sov hon ett par timmar i ett sträck! Jag hann fixa med tvätt, städa badrum, baka kakor och virka lite bla. Lyx! :) 
Efter lite lek och kel inne gick vi ut en sväng och efter en stund somnade hon i vagnen. Jag påtade lite ute och i växthuset undertiden. 

Framåt halv fem kom både pappan och Albin och farmor hem. Vi åt middag och efter det lektes det lite innan det var dags för nedvarvning. Det är ju fredag så det bjöds på lite chips till Bompan.



Albin och farmor hade haft en bra dag de också.
Först tog de bussen hem till farmor där de lekte och åt pannkakslunch. De (försökte) vila lite middag innan de tog bussen vidare in till Norrtälje. Där besökte de leklandet. 
Åka buss var ju toppen tyckte Albin. Han satt helt förstummad och bara tittade sig omkring. Han är lättroad :)
När de kom hem hit igen var de helt slut. Albins blick avslöjade hur trött han var men han försökte göra allt för att inte visa det :)

Stackars jycken blev så olycklig när farmor bara var här en stund imorse och sedan åkte. Han har legat ute och väntat och spanat nästan hela dagen. 
Och nu när farmor åkte hem fick den lilla jycken äntligen följa med henne. Måste ju vara rättvist! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0