Härliga fredagstrafik

Vi sitter i bilen och har så gjort i närmare 3 1/2 timmar nu... SUCK!!!

Pappan kom hem tidigare från jobbet och vid halv fyra började vi äntligen rulla.
Det rullade på fint ända fram till Solna. Där var det nästan tvärstopp och lika trögt gick det genom hela Stockholm. Förbifart Stockholm? Ja tack! 

Båda barnen somnade efter ett par mil. Elsa vaknade så fort köerna började men var duktig och höll god min. 
Albin fortsatte sova ett bra tag till och höll även han god min när han sedan vaknade. 
Efter typ två timmar tappade Elsa tålamodet och jag förstår henne till fullo. Dags att försöka tråckla sig ur filerna och komma ut på en avfart för att stanna och ge lillstumpan mat. 
Vi lyckades komma av när köerna lättade. 

Efter varsin korv på Statoli (som åts i bilen) och lite mjölk till Elsa så rullade vi vidare. Går det som på räls borde vi vara nere på cirka två timmar.

Elsa somnade omgående efter det lilla stoppet men Albin är fortfarande vaken. Duktiga kille som varken klagar eller gnäller av att sitta stilla så länge. 
Han tittar på alla bilar och snackar så mina öron snart trillar av ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0