Inte vana

Imorse var det ingen som vaknade när pappan gick upp. Jag vaknade först när han kom in och pussa hejdå. Inte ens Albin vaknade som ALLTID gör det annars. Elsa var nog sliten efter en knorrig natt och sov så gott. Synd bara att vi hade planer för förmiddagen och vi/jag inte kunde passa på att ligga kvar en stund till.

Elsa hade som sagt en ordentlig knorrnatt. Kändes som hon vaknade en gång i kvarten och grätknorrade en stund innan hon somnade om och sov en stund till. Klappa på ryggen, guppa rumpa, smeka magen eller sjunga lite hjälpte bäst till att lugna henne.
Pappan flyttade in i gästsängen tillslut och jag förstår honom.
När vi gått upp på morgonen gör hon ett lass i blöjan så jag misstänker att det kanske var lite magknip eller nått som trilskades med henne under natten.

Efter frukosten och en liten sväng med jycken åkte vi till syssling P för lek.
När jag berättade för Albin att vi skulle dit sa han:
"Åka Eppi. Läka vovo agnen öppa önter." 
Översättning: åka till Philip och leka med hans Volvobil med husvagn som man kan öppna fönstret på. 
Hur sjutton kommer han ihåg i detalj alla leksaker?! Det var ju jättelänge sedan vi var hos dem och lekte. 
Hur som helst så lekte grabbarna hela förmiddagen, både ute och inne och hade kul.
Framåt tolv lyckades jag tillslut få med mig Albin ut till bilen och styra hemåt.

Hemma hoppade han i säng och jag försökte söva om Elsa som hann somna på hemvägen men som givetvis vaknade när jag plockade ur henne ur bilen. 
För att korta ner historien lite så somnade ingen av barnen. Jag var aptrött, hungrig och hade typ hundra saker jag behövde/ville göra. Men nej. 
Helt plötsligt var klockan två!!! Halv tre skulle nämligen prällen komma hit och vi skulle gå igenom Elsas dop. Diskbänken var överbelamrad med disk och tom. Albin reagerade över att det "ukta illa"/luktade illa när jag började röja undan. ILLA! 
Peter kom hem och vi hann få rätsida på det mesta. Bortsett från två stundvis griniga ungar.
Doppratet gick bra och vi är så nöjda med att ha samma präst som döpte Albin.
Elsa somnade i min famn medan vi pratade och vaknade när vi var färdiga.

Resten av kvällen fortsatte Elsa vara kinkig och hopplös till att få att somna. Jag var trött som jag vet inte vad och tillslut fick pappan henne att somna ute i vagnen.
Jag stoppade Albin i ett bad och lagom när vi var färdiga vaknade den unga damen igen. 


Albin stöp i säng utan problem men Elsa fortsatte kinka och trilskas. Gapskrik så fort hon lades ner! Hon somnade sedan på mitt bröst och jag lyckades faktiskt lägga ner henne i vaggan och hon sov vidare. 
Kvällen blev lugn tillslut och vi ska egentligen inte klaga. Såklart att även bebisar kan ha bra och dåliga dagar men vi är bortskämda med en så lätthanterlig bebis ju :)


Nu säger jag godnatt och hoppas på att få sova lite mer denna natt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0