Lördag

Albin, pappan och farfar lastade en kärra full med skrot i förmiddags. Efter försök till middagsvila och lunch till den lille herrn styrde de iväg mot tippen.

Jag ägnade mig åt tvätt och trädgårdsarbete.
Elsa var en trött tjejja och sov närmare tre timmar. 

Efter middagen bestämde vi oss för att se om Isak var hemma.
Pappan och Albin tog cykeln ner medan jag, Elsa och jycken gick. 
Det var ingen hemma där när vi kom fram men vi misstänkte att de var hos en granne lite längre bort som har "öppen ateljé" över helgen. Vi gick också bort för att titta och där var dom. 
Riktigt fina och häftiga träskulpturer av olika slag som gubben skapar. Bla. olika frukter och insekter.
Jag hade på mig min virkade hatt och tanten blev helt såld på den och beställde en till själv. Min första beställning! :) Nu måste garn inhandlas kvickt så jag kan börja! 

När vi kom hem tog vi oss ett dopp i poolen, åt varsin glass och sedan stoppades Albin i säng. Nu håller vi tummarna för att han inte har lika svårt att somna som han hade igår.
Elsa fick sig ett dopp i badbaljan, åt och stoppades även hon i säng. 
Nu tror jag att hon äntligen somnat ordentligt. Hoppas bara att det är för natten.

På hemvägen fick jycken åka cykelkorg en bit och känna vinddraget i öronen :) 


Kommentarer
Postat av: Mamma / Mormor

Grattis till beställningen! Vad kul :-)

2014-08-09 @ 22:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0