3.e advent

Albin bökade lite även denna natt men inte alls som förra.
Elsa hade sovit färdigt i sin säng när hon vaknade vid halv elva igårkväll så det var bara för mig att bädda ner mig med henne. Sedan sov hon väldigt bra resten av natten och jag likaså.

Vid åtta imorse väckte Elsa mig.
Peter och Albin har väl varit mer eller mindre vakna sedan fem och nu när vi vaknade låg de ute på soffan. 
Frukost och tända tredje ljuset.
Elsa och pappan gick ut. Albin skulle vara kvar inne.
En lugn förmiddag bestående av lek mest.
Lunch och sedan vila.

Elsa är återigen inne i en period då hon är hopplös att få att sova. Middagsvilan blev högst en halvtimme för henne och sedan omöjlig att söva om trots att hon tröttgnällde och knappt kunde hålla ögonen öppna. Vi gav upp och väckte Albin också och for iväg för att köpa den utlovade glassen istället.
När vi kom hem igen åt vi först varsin glass och fikade därefter lussebulle och pepparkaka. Gott! Sedan gick vi ut.
Det fixades bla. en ljusstake ut till lekstugan 
så nu lyser det så fint där ute 😊

Till middag blev det lasagne och Elsa åt som en häst! 
Albin åt två tuggor efter mycket om och men och hot om uteblivit kalenderpaket. 

Jag och Albin tog oss ett söndagsbad medan pappan nattade en ruskigt trött Elsa. 
En clementin och två böcker senare sa jag godnatt till Albin. Men han hade svårt att koppla av. Det slutade med att Peter fick gå in till honom efter att han sövt om Elsa två gånger. 
Duktig han är! 
Nu sitter istället jag med en Elsa i famnen. Ingen bra kväll ikväll med andra ord. Många uppvak. Nu fick hon ytterligare lite välling och så har hon dragit mig i håret så jag blir tokig och nu sover hon. Dags att försöka lägga över henne i spjälsängen...


Är man såhär glad och snäll dagtid tycker jag man borde kunna sova lika fint också 😘 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0