Annandagen

Albin och pappan kom hem igen vid tolv och en stund innan hade Elsa just vaknat så vi fixade fram lite lunch.

Jag försökte bringa ordning i det sista med packningen, tömma kylen på matrester och lite annat fix.
Peter var ut till bilen och satte monterade Elsas "nya" bilstol. Hon tycker att hon börjat växa ur babyskyddet nu nämligen och vill sitta mer upprätt. 

Klockan två var vi bjudna på julfika nere hos gudfäderna. 
Vi blev bara en kvart sena 😊 Bra jobbat med tanke på kaoset vi hade hemma innan vi kom iväg. Och mitt huvud var redo att explodera.

Vi fick gofika med bla. fruktsallad och glass.
Albin var otålig med alla paket han såg liggandes där 😉
Han och Isak skötte utdelning och båda våra barn tycks ha varit väldigt snälla iår med tanke på hur mycket fint de fått.

Jag tiggde till mig två migrän tabletter och efter en Treo på det så klingade värken äntligen av. Så underbart skönt! 

Nu sitter vi äntligen i bilen påväg ner till mormor och morfar. Albin har väntat i flera dagar på att få åka "nuu", som han säger 😊
Först skulle vi bara tanka och sedan förbi andra macken och köpa nya torkarblad. Och medan pappan bytte torkarbladen passade Elsa på att bajsa. Jag och hon letar upp toan inne på macken. Världens minsta toalett UTAN skötbord. Men det fixade sig. Fast byta bajsblöja med bebis ståendes på toalettlocket är inget jag rekommenderar om det finns bättre alternativ 😉 Men bilen är proppfullpackad så där skulle bytet blivit lika svårt och farmor var inte hemma när vi ringde för att kolla om vi kunde åka förbi där.
Men nu är vi som sagt påväg!
Elsa trivs väldigt bra i "nya" stolen. Sitter högt och bra och ser ut. 
Albin har somnat och snarkar bredvid mig här bak.


(Elsas stol är den tredje stolen vi övertagit från sysslingarna P och V. Tänk vad många tusenlappar vi sparat på det! 😊 Och den här stolen har de bara haft som extrastol så den är bara lite använd.)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Oooh, va synd! Jag var och tog ett julbad på badhuset, det var väldigt efterlängtat... Tog därför inte med telefon heller :-(. Önskar trevlig resa och fortsättning på helgen. Hälsa till hela familjen från mig :-)

2014-12-26 @ 18:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0