Dan före dopparedan

Granen är intagen och klädd
Klapparna är inslagna
Skinkmackan är uppäten (första för mig detta år)
En apelsin med nejlikor har jag fixat idag
Tomtens gröt står ute på trappan
Julmusten står på kylning
Klapparna ligger och bränner i sina gömmor
Barnen är julbadade (snart även vi vuxna fast duschade)

Julstämningen är på topp!

Eller?
Ärligt talat har jag NOLL julkänsla i kroppen. Såååå tråkigt. Men jag vet att det blir jul ändå 😉 Huvudsaken är att barnen är nöjda. 
Albin väntar på att tomten ska komma med hans tröska imorgon. OM han kommer säger vi 😉 Annars är han lugn. Han hjälpte mig klä granen. Elsa plockade bort kulorna och Albin satte dit dem igen. De skulle kunnat hålla på i evigheter.
Innan det var läggdags åt vi varsin skinkmacka. Gott! 
Om vi får det någorlunda tyst och lugnt här hemma kanske vi ska passa på att dricka lite glögg. Har knappt druckit någon alls hittills. Men det är flera andra saker som bör göras nu när barnen somnat (och om de behagar sova) innan vi kan sätta oss tillrätta och invänta morgon dagen.
Helst hade jag gärna gått och lagt mig för flera timmar sedan. Är något fruktansvärt trött och huvudvärk som inte vill ge med sig. Kul jul!
Men vet ni vad?! 
Det blir jul ändå! 😉 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0