Det tar på krafterna

Imorse åt jag och Elsa frukost till en väldigt vacker soluppgång. Horisonten var rosa! (Albin var uppe och åt frukost med pappan vid sex.)
Vi gick ut på promenad med hundarna. Jag med min i koppel och Albin med sin i sin vagn 😊
Vi gick vägen runt vi hästarna och Albin var så duktig. Det är en ganska bra bit att gå med korta ben och dessutom dra vagnen i gruset. Och Elsa somnade.
Men fridfullheten varade inte hela vägen hem. Tyvärr. 
När vi kom upp på bilvägen igen blev Albin flyförbannad när han inte fick gå mitt i vägen... Turligt nog hade jag varit förutseende och lagt ståbrädan under vagnen 😉 Elsa vaknade ju såklart av allt illtjut.
Hemma försökte jag idoget få henne att somna om igen innan vi gick in. Jag lyckades flera gånger men bara en sekund efter fick Albin ett utbrott för att hans vagn hade fastnat eller också kom han dragandes med sin traktor och släp och skramlade så Elsa vaknade igen. Suck, suck och suck! Det positiva i det hela blev ju att vi var ute nästan två timmar och jag fick gå mycket 😊
Men tillslut gick det och jag och Albin gick in och satte igång Pippi. Idag igen. Tre minuter senare vaknade Elsa. 

Vi åt lunch och barnen middagsvilade. 
Elsa sov oroligt till och från i min famn och framåt eftermiddagen tempade hon 39,2. Det är tur vi har moster sjuksyster att ringa och rådfråga! 

Det har ju inte blivit någon ordning med någonting denna vecka nu när vi har sjukstuga och en ordentlig handling var välbehövlig. Peter skulle åka och handla efter jobbet var planen men jag och mitt kontrollbehov ville gärna vara med för att se till att rätt saker blev handlade 😉 samt att Albin frågat typ tjugo gånger om vi inte kan åka någonstans en liten stund  (Haha. Sötnosen <3 Han är less på att bara vara hemma) så vi bestämde att åka iväg allihopa när pappan kom hem från jobbet. 

Pappan kom hem och vi drog iväg. Påvägen in mot affären bestämde Albin att vi skulle köpa blodpudding. Punkt slut 😊 

Innan Ica åt vi middag på Donken. 
Miljöombytet tycktes göra gott för båda barnen åt bra. Elsa klämde i sig en hel stor burkmat och hennes aptit har varit lite si och så de sista dagarna. Albin åt tillslut upp hela sin hamburgare och hälften av pommesen. Hans matlust för riktig mat har varit dålig den också (som alltid typ) och har istället levt på mackor, yoghurt och bananer. 

Vi handlade och åkte hem.
Jävligt dimmigt var det och bitvis såg man inte var vägen tog vägen. Det är tur man kan den nästan utantill. 
Och hallt som attan var det också. 
Jag höll på att köra på en stackars hare men denne hann vända om men hamnade då mitt framför mötande bil. Turligt nog slank den undan med livet i behåll med nöd och näppe 😊 
Elsa sjöng klagosång hela vägen hem och Albin var inte sen med att stämma in han också...

Klockan hann bli sju innan vi kommit hem och plockat ordning på allt.
Elsa var trött och jag var typ en sekund ifrån att lyckas natta henne i sin säng, vilket inte har hänt på många många många veckor. Men det sket sig. Hon brusade upp sig och sedan var det kört. Hon slumrade ett par minuter några gånger men vid nio tempade hon 38,8 igen. 
Nu har hon sovit oroligt till och från i typ en timme. Hon har blivit riktigt täppt i näsan nu också.

Albin somnade iallafall rätt fort när han väl kom i säng. Men jag hörde att han var uppe och tassade nu redan... Pappans bekymmer 😉 Jag ligger inslingrad med en Elsa i sängen. 
Natten till idag sov faktiskt Albin nonstop till fem imorse. Det var bra gjort! 

Skön stil när man tittar på Pippi. Fortfarande förkyld och hängig pojk.

Dumma feber! Ge dig! Men Elsa är tapper och gnäller inte i onödan ens då <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0