Evig väntan

Vilken kväll!!! Våra barn har varit galna. 
Efter middagen spårade allt ur. Albin åt inget. Elsa åt tre skedar. Elsa är superdupermegatrött men vägrar koppla av. Albin far omkring som en skållad råtta och tillslut skickar vi ner honom till farfar för att få lite lugn och ro här hemma en stund och försöka få Elsa att vila lite. Albin blev överlycklig. Elsa fortsätter vägra och tillslut stoppar jag ner henne i vagnen och går ut i mörkret. Hon somnar ganska fort men efter bara en minut kommer det en fyrhjuling och dundrar förbi och hon vaknade med ett ryck. Sedan var det kört. Jag stod här ute och gungade vagn i en halvtimme och så fort jag slutade öppnades ögonen och gnället satte igång igen. Jag gav upp. 

Albin har ju väntat på mormor och morfar ända sedan i början på veckan och idag var väntan olidlig. "Momor mofar kommer snart. Om en liten tund." har han frågat otaliga gånger.
Dom kom nu äntligen efter åtta och det har varit cirkus här både innan och efter. Över trötta och förväntansfulla barn är svåra att tämja vill jag lova.
Nu försöker vi natta dom. Lycka till till oss 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0