Familjen kaos

Efter en fantastiskt tyst och lugn natt, bortsett från att jag vaknat några gånger med en jobbig hals och en hund som inte kunnat låta bli att slicka och slicka på sin irriterade tass, så kommer Albin in till oss mellan åtta och nio. Han kryper ner under täcket hos pappa och slöar lite till. Vilken härlig sovmorgon! 😊

Fortsättningen på förmiddagen fortsatte dessvärre inte i samma lugna anda. Frukosten gick bra men därefter var det kaos.
Vi är idag bjudna till Jessica och Peshraw och tänkte då passa på att fixa de sista inköpen för julen samtidigt när vi ändå är ute och åker. 
Men trots att jag igår förberedde med att plocka fram dagens kläder, ombyten och började fixa mellisväskan så blev det mesta pannkaka.
Elsa trillar tre gånger (hon som annars är försiktig och nästan aldrig slår omkull), Albin gör nummer två men blånekar och när jag äntligen bytt på honom så lättar Elsa på trycket. Hunden har fått bort sitt bandage jag var uppe inatt och satte dit så han står bara och slickar och slickar. Två gånger hinner jag bandagera honom på morgonen. Barnen bråkar om några bilar. Jag försöker fixa det sista med mellisväskan, få ihop en gåbortblomma och göra mig själv färdig. Mitt i allt ska Peter ut med hunden, han behöver duscha och står sedan för inpackningen av allt i bilen. 
När alla andra i familjen är färdiga och sitter ute i bilen och väntar har jag fortfarande inte klätt på mig färdigt, borstat tänderna eller druckit upp mitt morgonkaffe.
Och att höra bilen stå där ute och brumma är inte stressande alls! 😉  

Iväg kom vi iallafall. Två timmar efter uppstigning. Helt ok ändå. Och jag har nu lyckats smeta på mig lite smink här i bilen så jag inte ser halvdöd ut. 

Det där med att förbereda som jag skrev om häromdagen, det hjälper inte alltid...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0