Första paketet i paketkalendern

Albin var ju måttligt road...

Efter middagen tog jag med Albin in i gästrummet och visade honom kalender. "Kät"/paket utbrast han glatt! 
Jag berättade att han varje kväll ända fram till julafton ska få ett paket.
"Kät med tröcka"/paket med tröska, säger han.
Det vet vi ju inte ännu, svarade jag och frågade om han ville ha dagens paket.
Han struntade fullständigt i det. Han såg väl att paketen var försmå för att kunna innehålla en tröska.
Tillslut sa jag att om han inte ville ha dagens paket så får Elsa det istället. Ingen reaktion. 
Först när jag klipper net paketet och sträcker fram det mot Elsa så kommer han på att han visst vill ha det.
Det visade sig innehålla såpbubblor och det är ju faktiskt roligt!
Alla fick glädje av det och Elsa tyckte också det var roligt. 



Men fy vilken otacksam liten grabb alltså! 😉
Här har jag kämpat med att få ihop 24 paket och sedan bryr han sig inte om det. 
Men det kanske kommer. Om några dagar 😊

Och den där jäkla tröskan har ju etsat sig fast i hjärnan på honom.
Han är helt bombsäker på att tomten kommer med en tröska och han önskar sig INGET annat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0