Hej måndag

"Oj vad mycke srö!" Utbrast Albin när han tittade ut genom köksfönstret imorse.
Mycket och mycket är ju en definitionsfråga men vitt är det iallafall. Och åka lite pulka gick också. Det är huvudsaken! 😊



Albin kom in och väckte Elsa och mig vid åtta snåret imorse och som vanligt börjar han grina efter pappa när han inser att han inte är hemma. 
Märkligt nog sover Elsa vidare trots tjutet (mycket ovanligt) och tillslut lyckas jag dirigera ner Albin i sängen under pappas täcke. I hela tjugominuter klarade han av att ligga 😉 Men låta bli att pilla på Elsa klarade han inte. Han bara måste klappa och hålla på henne på morgnarna. Oftast mjukt och försiktigt men ändå så hon vaknar. Fast idag sov hon faktiskt vidare trots att Albin pillade henne i örat och klappade på kinden. 

Frukosten var ju katastrof! Bara gap och skrik ur Elsas mun. Och absolut inte äta gröten. Det var smörgås hon ville ha. När den kom fram blev hon tvärtyst och mumsade glatt i sig. Ett par skedar gröt lyckades jag mata in mellan smörgåstuggorna. 
Albin däremot slukade sin tallrik med gröt. Jätteduktig! Jag var tvungen att titta under bordet så han inte hade hällt ut allt där 😊

Sedan hade grabben bråttom ut att åka pulka. Alltså plättlätt att få på alla kläder som omväxling. 
Men först tog vi en runda med jycken och passade på att titta på grävskopan som gräver dike en bit bort på vägen.
Elsa somnade utan några problem.
Hemma drog jag runt på Albin en stund och sedan kom farfar hem och då var Albin snabb med att kila med in till honom. Jag passade på att gå in då. Elsa sover fortfarande ute på trappan och jag har nu hunnit dricka mitt kaffe. Underbart. Börjar bli lite människa nu. Med flera stora finnar i fejjat och ett sexigt nyutslaget munsår. Härligt!


Lekstugan blev ännu mera julfin igår
Inte ens vår dörr har fått någon julkrans iår. 
Ingen ordning med någonting fortfarande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0