Sjukling nummer 2

Idag var det Elsas tur med feber. 38,1 när vi gick upp imorse.
Albin tycks vara feberfri men hans näsa rinner som en öppen kran och rosslar lite. 
Inatt var det Albins tur att stöka och pappan höll på i flera timmar med att försöka få honom att sova igen. 
Lite frustrerande att bara ligga och lyssna på deras tjafs och pappans uppgivenhet och önskan om att få sova lite innan klockan ringer. Men jag vet ju att om jag skulle försöka lirka loss min arm som Elsas sover på och lossa hennes grepp om mitt hår så skulle hon vakna och då skulle vi ha två vakna och krassliga barn mitt i natten.
Framåt tre la sig tystnaden i huset igen och alla kunde försöka somna om.
Märkligt nog har Elsa sovit väldigt bra inatt och vaknade bara upp en liten kort stund när Albin härjade som mest och bla. smet in i sovrummet till mig och Elsa.

Kvart över sju imorse vaknade jag av att Albin låg bredvid i sängen och sa: "pappa borta!". Jag har inte hört honom komma in och inte heller när pappan sa hejdå. 

Tvingade Albin med ut efter frukosten för en liten morgonrunda med jycken. Elsa somnade i vagnen och sov vidare ute på trappan när vi kom hem. Och där sov hon i närmare TVÅ timmar. När hände det sist?! 😊
Jag och Albin satt inne och tittade på Pippi. 
En hängig sjukling framför Pippi på tvn.

Lagom när vi skulle äta lunch vaknade Elsa. 
Hon ratade maten helt och åt bara lite macka, banan och yoghurt. 
Albin åt iallafall en äggmacka.

Elsa tempade 38,8 nu efter lunchen men det syns knappt på henne
Gnälligare än vanligt men glad ändå.


Nu har Albin hoppat i säng för middagsvilan. Får se om Elsa behagar sova igen eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0