Lucka 1. Dagen då allt förändrades

Det finns ju ett par dagar som förändrat livet och då tänker jag först och främst på födelsedagarna av våra barn. Men jag väljer en helt annan dag, nämligen dagen då jag och Peter träffades för första gången. 
Och den dagen blev ju början på något nytt som nu har lett till två helt fantastiska barn.


19.de september 2009 bestämde vi oss för att träffas för första gången. 
Vi hade fått kontakt med varandra genom en datingsajt på nätet och chattat ett tag och smsat lite. Kanske även pratat i telefon men jag minns inte riktigt.
Hur som helst så hade vi iallafall bestämt att vi skulle ses och gå på Gröna Lund, deras sista öppna dag innan säsongsstängningen.
Men det blev inte så. Peter var tvungen att ställa pga. att hans kompis och hans sambo precis gjort slut och jag tror han skulle hjälpa till att flytta eller nått just den dagen.
Jag blev ganska besviken minns jag för jag hade sett framemot dagen. Menmen...
Ganska sent på kvällen den 19.e hör han av sig och frågar om han får komma "förbi", han har hjälpt färdigt kompisen. 
Jag bangade inte, visst fick han komma "förbi" om han ville. Och var han villig att åka 7 mil så sent bara för att träffa mig i någon timme så måste han ju vara intresserad på riktigt 😉

Jag mötte honom nere på parkeringen hos mig i Solna och vi tog en lång promenad. Mörkt, kallt och lite regnigt tror jag det var.
Vi avslutade det hela med te uppe hos mig. Och ja! Enbart te 😊 Sedan åkte han hem igen.

Vi fick mersmak båda två och ett par dagar senare åkte jag upp till honom för första gången och på den vägen är det 😊


Helt klart en dag som förändrade allt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0