Lucka 8: Ett inlägg om personen du senast pratade i telefon med.

Enligt telefonloggen så var det mamma 😊 
Vad ska jag berätta om henne?

Hon är väldigt snäll. Ingen direkt matmamma men mer en bullmamma. När jag var mindre var det hemma hos oss vi åt bullar med kompisarna. Mammas bullar var och är kända bland vännerna 😊 (fast idag tycker jag mina egna bullar är godare 😉)
Hon ställer alltid upp så mycket hon kan. 
Hon har körkort men har inte kört bil på säkert tjugo år. Minst! 
Hon plöjer igenom böcker på löpandeband (mest deckare), stickar (fast inte sockor längre åt oss för det är för tråkigt), pratar med sin lillasyster och mamma MINST en gång om dagen, följer det flesta sjukhusserier som går och har gått på tv. 
Hon har så länge jag minns alltid haft ett jobb med ledigt sommarlov och alla andra skollov.När jag var liten jobbade hon på särskola men idag är hon en sk. resursnågonting på en högstadieskola och har så varit i säkert tio år. Det där med lediga sommarlov har ju varit på både gott och ont. Självklart skönt för henne själv men ganska tråkigt för mig när man var lite äldre. Man var ju aldrig ensam hemma när det var lov! Men de gånger hon bakade bullar på loven var det ju bra 😉
Mamma har aldrig flugit och skulle aldrig i hela sitt liv sätta sin fot ombord på ett flygplan. Vår familj har alltså aldrig åkt utomlands tillsammans. Bortsett från Finland och Norge 😉 Helt otroligt att hon faktiskt överlevde båtresan över till Finland i somras och även hemresan då det tom. åskade när vi var långt ute på havet. Åskan är hon nämligen livrädd för! Det har hon ärvt av sin mamma. När det åskar när de är ute i sommarstugan på somrarna TVINGAR mamma och mormor stackars pappa att köra in dem till stan. Ja ingen av dem kör ju bil.... Och när ovädret är över åker de tillbaka ut. 

Shit vad svårt detta var! Mamma är väl som de flesta mammor är eller bör vara.
Snäll, omtänksam, generös, lättsam, pålitlig och kärleksfull. 

PUSS mamma 😊 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Fy, vilken mesig, tråkig mamma du har :-B Men vi lyckas inte alltid få pappa att åka till stan när det åskar. ;-)

2014-12-08 @ 19:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0