Nu var det klämt!

Idag råkade jag och Peter ta sovmorgon till närmare elva! Efter att vi skickade ut Albin till mormor och morfar när han vaknade vid halv åtta (tror jag) så somnade vi om en "liten" stund 😊

Vi tog med oss Albin ut till backen för lite rolig pulkaåkning. Men det blev inte långvarigt. Albin var trött och grinig. Satt bara i pulkan och skulle inte gå en meter själv. Och hur kall blir man inte då?!
Det blev bara ett par åk innan vi gick hem igen. Inget roligt att försöka leka och ha roligt med en surbulle.
Hemma la vi oss för en middagsvila och faktiskt att Albin tillslut lyckades somna idag! MYCKET välbehövligt. 
Tyvärr var vi tvugna att väcka honom lite senare för att åka ut till Helen och Nichlas. Där lånade vi verkstan för att fixa en liten grej på bilen.
Vi åt pizza och kebab till middag innan vi åkte hem.
Jag hann med att klämma Albins lillfinger i deras ytterdörr också... Lyckligtvis hann jag se att han hade handen på fel ställe så jag stängde aldrig dörren helt men han hann bli klämd och ledsen ändå. Lite kallvatten och ett plåster senare kändes det lite bättre.
Premiärklämmning för Albin.

Nu har vi varit hemma i snart en timme och nattningarna pågår. 
Peter bytte just av mig med Elsa. Hon ligger bara och drar mig i håret och då kan hon inte somna.
Albin ville att mormor skulle läsa saga för honom idag och vi får väl se hur det går. Än är det tyst därifrån iallafall 😊

Nya jackan hann iallafall bli invigd på vår korta pulkaåkning. 

Moster Helens måttband roar både Albin och Elsa. Billigt nöje 😊 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0