Påväg åt rätt håll?

Inatt var det jobbigt för Elsa (och mig). Hon sov bara korta stunder och vaknade lite halvt och gnällde. 
Febern ville inte ge med sig helt. Trots fulldos alvedon hade hon nästan 38 i temp två timmar senare iallafall. Jobbigt! 
Vid fyra var hon riktigt less. Och ännu varmare igen. 39 i temp återigen. Gav en supp igen.
Försökte få henne att dricka och erbjöd både vatten och välling men det uppskattades inte. Tillslut kom jag på att vi hade sådana där köpe smoothies så jag hämtade en och det var gott tyckte hon. Sög i sig nästan halva och kom på andra tankar en liten stund. 
Snoret har börjat släppa så hon hade jättesvårt att ligga ner också. 
Jag tyckte så synd om henne när hon ont kunde koppla av så jag lät henne faktiskt tutta lite och det hjälpte. Hon lugnade ner sig och sov lite igen i omgångar. 

Sedan dess har hon inte känts sådär varm igen så vi kan väl hoppas att febern ger med sig nu.
Men näsan rinner, det låter som hon eventuellt har ont i halsen samt hostar lite. 
Frukost åt inte typ inget alls men lunchen slukade hon en hel portion med korvstroganoff idag igen 😊 
Nu ligger hon här i mitt knä och sover oroligt.


Albin tror jag haft en bra natt även inatt och sovit i sin säng.
Han vaknade väl vid sextiden imorse (som vanligt) och gick upp med pappan. Därefter kurade han i soffan under en filt med sällskap av Barnkanalen. Han satt still där ända till åtta nästan och tittade. Jag och Elsa råkade nämligen somna om en liten stund efter att pappan sagt hejdå till oss.
Inte heller Albin åt någon vidare frukost idag. Mackan han fått av pappa låg nästan orörd bredvid honom i soffan. 
Han som ätit nästan två mackor till frukost hela veckan.


Att komma ut på morgonpromenaden idag var bråkigt värre. Albin har börjat vägrar varje dag att klä på sig och gå ut. Grrr!!!
När vi väl gått en runda med hunden, vi var hemma igen och jag sa att vi skulle gå in, då ville han inte in såklart. Suck! Men vi kom överrens om att gå in och titta på Pippi (idag igen). Det var så kallt och ruggigt ute. 
Elsa sov vidare ute i vagnen cirka fem minuter efter att vi gått in.

Det blev blodpudding och "liver"/oliver som lunch för Albin och nu tänker ni väl att det var en märkligt kombo 😉 Men grabben älskar de två sakerna och han åt med god aptit och det är huvudsaken! Sedan var det hopp i säng och sedan dess sover han. 
Han är så trött och blek på förmiddagarna, snoret rinner än och lite hosta på det. Blää! 


Nu har Elsa vaknat till liv och vill ha underhållning.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0