Regnig och blåsigt

Till halv tolv igår sov Elsa i sin säng. Jag hade som vanligt precis börjat glida iväg  mot drömmarnas land när hon vaknade. 
Jag gjorde ett halvhjärtat försök till att få henne och somna om i sin säng innan jag lyfte över henne till oss istället. Vi somnade om ganska fort och natten har varit bra.
Både Elsa och jag sov tydligen jättegott imorse för vid åtta vaknade jag och hade inte hört ett knyst när pappan och Albin gick upp och åkte. 


Det är riktigt tråkväder idag med blåst och regn. Vi gick en liten sväng med hunden efter frukosten och Elsa somnade efter två extravarv runt huset. Men vaknade innan jag ens hunnit låsa upp dörren. Jag lät henne vara vaken.
Jag satt vid köksbordet och pysslade lite och Elsa turnerade runt i köket och utforskade riktiga ugnen, körstolen, lilla köket och försökte få tag i jyckens vattenskål. Men jag var snabbare! 😊 

Vi åkte för att hämta hem brorsan och Elsa somnade genast när vi började rulla.
Albin hade ätit tre portioner tomtegröt och en skinkmacka. Han hann somna på hemvägen och var sur och tvär när jag väckte honom här hemma.
Nu har jag och Elsa ätit lunch. Hon åt dock bara ett par skedar.
Albin är lagd i sängen och har nog somnat tror (hoppas) jag.
Elsa sover här i min famn och jag ska nu försöka lägga över henne i spjälisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0