Skallebang delux

Igårkväll vid elva fick jag världens jävla huvudvärk bara helt plötsligt. Det spände som ett band runt huvudet och gjorde så jävla ont i intervaller. Jag gick tom. och hämtade en spyhink för det kändes som det var nära, men jag slapp använda den.
Ungefär samtidigt vaknar Elsa och är sådär jätteledsen och hysterisk och pappa duger inte men jag kunde inte ta henne. Jag hade fullt upp med att försöka hålla huvudet uppe ungefär. 
Pappan lyckades tillslut trösta den arga lilla damen och jag la mig till rätta på soffan. Somnade faktiskt ifrån den hemska smärtan en stund och när jag vaknar har det blivit liiite bättre. Jag går och lägger mig inne i sängen hos Peter och Elsa istället och hoppas lyckas sova bort eländet.
Men jag vaknar flera gånger och har väldigt ont.
När Elsa gör morgon vid sju är det fortfarande lika illa. Jag tar två alvedon och lägger mig igen när de andra gick upp. Somnar som en stock och vid nio väcker Peter mig. 
Det känns mycket bättre nu men huvudet är fortfarande "ömt" och tungt. Typ som träningsvärk. 

Peter och Albin åkte iväg till gammelfarmor på hemmet vid halv tio för att önska God Jul. De skulle åkt igår men sköt på det till idag när det kom så mycket snö och vägarna inte var plogade.

Jag har försökt packa min väska nu på morgonen men det var inte så lätt med Elsas "hjälp". Jag la fram kläder på sängen och hon rev ner dem på golvet. Om och om igen. 
Nu ligger hon och sover här i min famn. Lite lugnare 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0