Söndag

Sovmorgon till åtta imorse idag igen. Skönt! Men natten har varit sisådär. Elsa har knorrat ett antal gånger men det har räckt med att plugga in nappen igen så har hon somnat om.
Albin har vaknat tre gånger inatt och ylat. En gång hittade han inte nappen, andra gången vet jag inte vad det gällde och tredje gången somnade han tydligen om igen.
Jag tror de flesta gånger han vaknar på nätterna och ropar eller ojar sig är i sömnen. 

Jag vaknade med en väldigt tjock och öm hals och en tung huvudvärk.
Albin lät också lite tjock i halsen.
Elsa tampas med sin täppta näsa och Peter känner sig också risig.
Kul Jul!


Farmor kom hit imorse lagom till frukosten. 
Hon tog sedan med sig barnen och hunden ut en bra stund.
Peter fixade med sitt och jag med mitt.
Bla. tvättade jag en mörk maskin tvätt och tyvärr såg den nästan lika smutsig ut när jag hängde upp dem på tork efter tvätten. Det är nog adjöss och hejdå för tvättmaskinen. Vi har iallafall försökt tömma den på vatten och rengjort filtret, får se hur tvätten blir nu.

Det var skönt att sitta i soffan och läsa bok efter ha varit ute i kylan


Nu har det varit vila här i huset. Det låter som Albin vilat färdigt. Jag vet inte ens om han somnade. Men pappan och Elsa sover nog tror jag iallafall 😊 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0