Sovtajm

Imorse fick vi rapport om att det var blåsigt och inte alls skönt ute, av farfar. Han tog en runda med jycken så vi slapp gå ut. 
Förmiddagstimmarna är vissa dagar väldigt lååååånga.
Fick Elsa till att sova sina tjugominutrar även idag i sin säng. Tjoho!
Jag och Albin hann då lägga oss till rätta under en filt i soffan och läsa bok
MYYYYS! <3

-Mamma jag har ont i magen. Berättade han för mig.
Hans envist dumma mage! Nu har han inte lyckats göra nummer två sedan i söndags, trots Magmedicin varje dag plus massa plommonpure' som hjälpt så bra tidigare. Idag hittade jag torkade katrinplommon i skafferiet och de mumsade han i sig glatt medan vi läste bok. Tom. lite kaffe gav jag honom. (Ja han tycker faktiskt om det. Några droppar kaffe och massa mjölk brukar han alltid vela ha till helgfrukosten. Knäppisen 😊) Men inget resultat än. Det är jobbigt 😞 Och synd om honom. Matlusten finns ju inte heller när det är såhär. 
Fortsätter det får vi söka hjälp.


Nu är det iallafall vila i detta hus. 
Jag har kommit på ett jättebra knep för att få Albin lätt i säng. Oftast är det inga problem, han tycker det är skönt och vill oftast lägga sig men ibland ska han ju trilskas för sakens skull. 
Jag säger åt honom att parkera sina bilar och traktor innan det är hopp i säng och så står de och väntar på honom till han sovit färdigt.
Funkar skitbra! 😊
Idag såg det ut såhär:
Ordning och reda.


Elsa har nu slumrat här i min famn. 
Även hon åt knappt någon lunch idag. Men lite välling nu istället slank ner fint.


PS. Jag har hittat de försvunna klapparna nu. De låg i lådan ovanför de andra.
God dag yxskaft.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0