Vilken soppa

Två timmar tog det nästan innan jag kunde lämna sovrummet och en sovande Elsa efter påbörjad nattning. Jag hann duscha och sätta mig i soffan hos Peter i typ tio minuter innan hon vaknade igen. Men då var det Peters tur 😊

Albin somnade tillslut vid åtta efter en slurk alvedon och ett plåster på foten. 
Han klagade över ont i munnen och då upptäckte Peter att en kindtand håller på att spricka igenom! Sedan hade han nog lite växtvärk också och då lindrar ett plåster ypperligt 😉 


Pappan lyckades inte få lillstumpan till att somna om. Istället gormade hon så vilt att Albin också vaknade vid nio. Jag gick in och la mig hos honom. Han somnade om men när jag försökte smita ut därifrån vaknade han varje gång och han hade otroligt nära till gråten och tillslut kunde han inte hålla emot längre. Lönlöst att ligga där och snurra i sängen då så vi gick upp och åt macka istället. Pappan och Elsa kom också och gjorde oss sällskap. Albin var helt förkrossad och kunde inte sluta gråta. Erbjudandet om en glass fick honom tillslut att sluta snyfta. Elsa mumsade macka och ost och var nöjd hon med. 

Nu är vi nerbäddade hela familjen igen sedan nästan en timme.
Pappan ligger inne hos Albin och jag har en Elsa sovandes på min axel här i sängen. 


Alla saker man hade planerat att få gjorda när barnen sov gick ju helt åt fanders. Att man aldrig lär sig. 
Det blir inget julpynt eller inslagna julklappar här i år tydligen.

Godnatt!



PS. Ni må tro att vi längtar till mellandagarna! Barnvakt dygnet runt i flera dagar! Vi ska bara sitta och rulla tummarna, läsa bok, virka och ta sovmorgon varje morgon. 
Eller ska vi kanske dra iväg på en sista minuten Peter?! 😉 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0