Vilken tråkig fredagskväll

För en halvtimme sedan åkte Albin och Peter in till akuten. Inget allvarligare än trolig förstoppning för Albin. 
Han har gått och klämt typ hela dagen men inget har kommit.
Jag har gett honom allt jag kan komma på som fungerar lösande. Inget resultat. 
Han fick ett microlax tidigare ikväll men inte heller det fungerade denna gång.
Jag ringde mostersjuksyster för råd och vi testade att reta med tempen men inte heller det gav något.
Så efter samtal med 1177 blev det en tur till akuten. Och jag kan bara sitta här hemma och vänta 😞FY!

Stackars Albin var så trött här ikväll. Både av utebliven middagsvila samt allt kämpande med magen. Måste ta enormt på krafterna. 
Men han tyckte nog det var lite spännande att åka iväg i mörkret till sjukhuset 😊

Hans första kontakt med vården blev alltså ett förstoppningsbesök....


Hoppas det går bra för dem och att de slipper vänta halva natten. Vi packade några leksaker och böcker i ryggsäcken som de tog med som tidsfördriv. 
Hoppas också att Peters sjukhusskräck håller sig i lugn. Jag bad honom säga till någon där innan han svimmar 😉 

Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Önskar er lycka till allihopa!
Hoppas lille Albin får snabb hjälp. Ring sen

2014-12-19 @ 21:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0