Dagis, bakning och väntan

Ända sedan jag vaknade imorse har jag haft sammandragningar och brännande värk i nedre delen av ryggen. Underbart att känna att något händer. Smärtfria dagar är inget man önskar sig som höggravid. Visst låter det helt galet!? Men så är det. Man längtar efter täta, långa och intensiva värkar. 


Inte heller idag hade Albin några större planer på att följa med mig hem från dagis. De hade precis satt sig i bokrummet för att läsa saga och så kommer jag!!! Fast han var inte så intresserad av den boken fröken skulle läsa utan satt och läste en egen bok om båtar istället :)
Nu ligger han och sussar sedan över en timme tillbaka. Han slocknar på några sekunder när vi kommit hem från dagis och efter nästan två timmar brukar jag få väcka honom för att undkomma en långdragen nattning inför natten men oftast är han redo att lägga sig redan innan sex på kvällarna iallafall. 
Igår ville han inte alls lämna sängen när jag väckte honom halv tre utan han låg kvar en halvtimme till och drog sig. Ibland är han en riktig liten slöis! :) Det är skönt att han äntligen upptäckt hur skönt det faktiskt kan vara att vila och slöa. 

Jag har bakat en kaka och ätit lunch nu medan han sover och nu bara väntar jag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0