En blädag utan dess like

Idag är en riktig blädag! Inget är roligt. Inget känns bra. Inget är gott. Inget lockar. Allt är bara blä! Jag hoppas morgondagen blir annorlunda.


Albin skuttade iallafall glatt in på dagis imorse trots en ganska taskigt morgonhumör här hemma innan de kom iväg.
Jag kunde såklart inte somna om... 
Det var en riktigt trött kille jag var och hämtade hem och han hann knappt landa med huvudet på kudden innan han somnade, sov som en stock i 1,5 timme då jag med mycket möda försökte väcka honom. 
Vi klädde på oss och gick ut en sväng men Albin var helt omöjlig. Jag tror han tycker all is är lite otäck och är rädd att halka så han ville bara bli buren. När jag tappat det sista av mitt lilla tålamod och tyckte vi skulle gå in ja då passade det såklart Albin att vara kvar ute, på egna ben. Turligt nog var farfar hemma och tog över så jag kunde gå in och börja med middagen istället. 

Trots att det serverades favoritkorv till middag var det ändå inte mycket som hamnade i magen hos Albin. 
På dagis åt han inte speciellt mycket lunch heller och till mellis försökte jag muta honom med både frukt och muffins men han smakade inte ens. Dricker gör han knappt heller och det är inte många droppar kiss i blöjan. 
Just nu sitter han här i soffan med sin kvällsmacka men inte heller den tycks smaka. Däremot har han druckit en hel del äppeljuice!!! Alltid något :) 

Den lille fyrbenta är bra mycket mer sugen på mackan än vad den lille tvåbenta är. 


Nu ska det snart bli nattning, det är en väldigt trött liten kille här bredvid. 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas ni får en bättre dag imorgon! Det är nog bara rester från förkylningarna. De tar både på krafter och humör. Sov gott allihop!

2014-02-06 @ 19:22:35
Postat av: Janina

Usch då stackars liten :/ kanske är nån tand på gång? Hörntänderna är inte så roliga att få upp. Kram till er

2014-02-06 @ 21:59:44
URL: http://schanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0