En riktig badpojke!

Det blev simhallen för oss idag igen men den här hemma istället och vi lurade även med oss farmor. Albin hade inga hämningar alls idag och var som en fisk innan vi ens hunnit i bassängen. Åkte stora vattenrutschbanan med pappa gjorde han också och det var toppen! Vi var mest inne i varma bassängen och jisses vad underbart skönt det är! Många kallsupar och huvuddopp blev det för Albins del men det var inget som hejdade honom inte. Han hade nog kunnat stanna kvar hela dagen tror jag :)


Man blir hungrig av att bada så vi följde med farmor hem för lite lunchfika.
Nu är vi nyligen hemkomna och Albin har lagt sig för en kort vila. Jag är också trött och har lagt mig på soffan medan Peter är duktig och kör in ved.


Igår kväll lagom till vi gick och la oss vaknade Albin av krupphosta. Han fick komma in till oss och somnade ganska snabbt om men har sovit lite oroligt och hostat titt som tätt. Peter smet iväg till egen säng för att undkomma alla sparkar medan jag haft en igel på mig som dragit mig i örat hela natten. 
Man kan ju undra varför kruppen kommer nu? Det är nog närmare över ett år sedan han kruppade sist i samband med förkylning och nu är han ju inte ens förkyld. Kanske påväg att bli? Det märks. I simhallen hostade han iallafall inte en endaste gång så fukten gjorde nog gott för luftvägarna de timmarna. 



Kommentarer
Postat av: syrran/moster.

Det är kruppväder, fuktigt ute iaf här.

2014-02-22 @ 22:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0