En sjuk lördag

Jag var helt sänkt igår. Halvligga i soffan i sällskap med skidor på tv och virkning var det enda jag mäktade med. Och att snyta mig en gång i kvarten. 
Resten av familjen mådde bättre och fixade med sitt. Bl.a. hjälpte Peter och Albin farfar med att börja utrensningen av kontoret där nere. Underbart att bli av med ytterligare lite bråte och planen är att sedan använda kontoret till förvaring av allt vårt ouppackade bråte som annars fyller typ hela gillestugan. 

Framåt middagstid åkte vi till "ammor"/farmor för att få lite middag. 
Albin hade tjatat hela dagen om att "åka" och blev tillslut nöjd. Vi åkte hem mätta och belåtna, som vanligt. 
Hemma var det läggdags för den lille omgående och han somnade snabbt. 
Jag återgick till soffan och inväntade melodifestivalen som inte imponerade något speciellt medan Peter fixargrejade nere i pannrummet. 

För en gångs skull började vi faktiskt titta på filmen som började halvtio (vanliga ligger vi ju oftast redan till sängs då) och vi höll oss båda vakna till slutet och kom inte i säng förän vid tolv. Detta fick vi ju sota för sedan då Albin vaknade vid två och inte hade några planer på att somna om... 
När klockan var halvfem och bamsefilmen hade spelats två gånger (det var det enda Albin gormade om mitt i natten. "Basse! Basse! Basse!" Det kan inte vara nyttigt), pappan hade desperat flytt ut till soffan sedan länge och mammans mage kurrade av hunger gick mamman och Albin upp och åt lite frukost. Albin petade mest bara i sin men i min mage satt det fint! Sedan tappade jag upp ett varmt bad åt oss två och däri satt vi och mös en bra stund innan vi gick upp, gjorde en flaska och vid halv sex stoppade Albin i sin säng tillsammans med MammaMu. Jag gick också och la mig och väntade på att få höra klagosången igen men den kom aldrig!
Klockan TIO tycker jycken att vi sovit färdigt och väcker oss :) Vilka sköna timmars sömn det blev tillslut! 

Det slår ju aldrig fel när Albin trilskas på natten att även Tvåan börjar leva rövare. Så även inatt. Bådar inte gott känns det som om de redan väcker varandra och gaddar ihop sig. 



Min sysselsättning igår. Att äntligen färdigställa 79 styckna african flowers. Nu återstår "bara" montering.... 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag hoppas att ni alla mår bättre idag! Offa går här och smågnatar med torrhosta. Vilket tålamod du har med virkning. De är ju jättefina. Bara det tråkiga kvar. :-)

2014-02-02 @ 13:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0