Fortsatt sjukstuga

Albin och jag fortsätter med sjukstuga. 
Började dagen bra med sovmorgon till nio! :) Den första stunden uppe var vi båda vid gott mod och trodde att det äntligen hade vänt men efter knappt en timme smög sig skiten på oss igen och tröttheten slog oss i huvudet. Albins näsa snorar tokmycket och hostandet hänger kvar det med. 
Jag däremot är nästan fri från nästäppa idag iallafall men det sitter skit långt ner i luftvägarna som jag banne mig inte orkar hosta loss. 

Äta är sådär tycker Albin, iallafall sådant som är riktig mat. Frukt, yoghurt, glass, macka och bulle m.m. slinker ganska lätt ner och det är väl alltid något :) Dricka är han duktig på! 
Till lunch önskade han faktiskt ägg så det fick han såklart men bara halva smakade herrn. En halvtimme senare åt han två kiwis istället :) 

Nu ligger han till sängs för andra gången sedan vi steg upp nio imorse... Han somnade aldrig förut men han ville vila lite, nu är jag däremot ganska säker på att han somnat. Det behövdes! Han försöker leka men orkar bara en liten stund innan han blir trött och ledsen och ställer sig i ett hörn och gråter helt utan anledning. Lille gubben <3 

Jag har kört igång lite tvätt, äntligen druckit lite kaffe och bläddrat igenom dagens reklam. Tänkte inte göra mer än så nu utan lägga mig på soffan istället, får ganska rejäla sammandragningar titt som tätt idag så ska nog inte ta i i onödan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0