Igår och dagens förmiddag

Igår när pappan kom hem åkte vi till farmor där vi var bjudna på middag. Och oj så Albin tjatade om "ammor"/farmor och "bulle" innan vi kom iväg. Han till och med fick för sig tidigare under dagen att han skulle åka dit själv på sin Bobbycar. 
Det serverades kroppkakor och det tyckte vi alla smakade gott samt bulle till efterrätt. Lycka! 
Vi var hemma vid sju och Albin stupade i säng och sov hela natten utan vare sig en hostning eller pip.
Jag sov nonstop från typ elva till fyra och jag tror banne mig jag inte rört mig ur fläcken under den tiden. Var ju såklart tvungen att kila upp på toa då och kunde sedan inte somna om. Låg vaken till Peters klocka ringde vid sex och efter det lyckades jag somna om. Men givetvis vaknade ju Albin innan Peter åkte hemifrån och han flyttade in honom till mig. Han somnade aldrig om men låg lugnt och drog sig så hans trötta mamma kunde slumra lite till.
Vid åtta gick vi upp och åt frukost för att sedan gå ut en runda. Vi gick bort för att kolla in några av våra nya grannar som flyttade in igår- Hästarna. "Ättar" utbrast Albin när han fick syn på dem och sken som en sol :)
När vi kom hem gick vi in och dammsög innan Albin för en stund sedan hoppade i säng för att tupplura. Jag har nu ätit min smörgås och druckit mitt kaffe och ska nu ner för att sätta igång lite tvätt och vika det som hänger sedan tidigare. Sedan ska golvet moppas! 

Tjing på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0