Inget stoppar honom

Ojojojoj vad min mage har jobbat idag! Blygdbenet är så ömt så ömt och magen känns helt slutkörd efter alla dagens sammandragningar. Ungen där inne har verkat lite sur och gett mig ordentliga och onda både sparkar och slag. 
Det känns en enorm skillnad från igår och idag att kroppen förbereder sig på vad som ska hända. 
Man har verkligen kunnat kalla mig en vaggande anka idag! :)


Albin har hållit igång hela eftermiddagen trots feber. Jag fattar inte hur han orkar? 
Efter lunchen, som bestod av ett halvt kokt ägg och två kex för Albins del gick vi ut för att lufta oss lite och OJ vilken vårdag! Inte kan man tro att vi enbart är i slutet av februari. 
Vi gick en promenad och Albin mös i vagnen, nästan likblek, forsande näsa och tårar rinnande på kinderna för att det var så ljust. Lille gubben <3 När vi kom tillbaka hem ville han INTE gå in så vi stannade kvar ute. Han började leka och efter en stund kom farfar hem och han och Albin fortsatte leka medan jag smet in och tog fram dammsugaren (inga kommentarer om vad kroppen tyckte om det). 
Efter typ två timmar ute lyckas farfar äntligen få med sig Albin in. Han och jag la oss på sängen och vilade lite innan myrorna i brallan kom på besök hos den lille :) 
Resten av kvällen har han gnuggat sig i ögonen konstant men tappert kämpat på för att försöka dölja och glömma tröttheten och har varit lite på gränsen till febervarm. 
Jag lagade falukorv och makaroner till middag bara för hans skull om förhoppning om att han skulle äta men nä. Det hjälpte inte. 

Nu är han nattad sedan en stund tillbaka och vi håller tummarna för ännu en bra natt för oss alla. 
Inget dagis blir det imorgon. 


Ni må tro att det var en lycklig grabb som upptäckte att det var "Basse" på jackan jag tog fram idag! :) Vilken tur att förra vårens galonbyxa och jacka passade även iår. Byxorna är lite på gränsen till försmå men jackan passar utmärkt och det är ju på den "Basse" sitter!!! Tur ;) 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fin liten kille!
Hoppas ni alla får en lugn natt.

2014-02-24 @ 21:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0