Inte riktigt som vi hade tänkt

Vi investerade en ny taklampa till vardagsrummet förra veckan. Vi slog på stort och valde en som kostade hela 199 kr ;) Inte den allra snyggaste men bra mycket mer effektiv och finare än den glasplafond från 80-talet som satt där innan. 

Peter skulle sätta upp den nya när vi kom hem och Albin tyckte det var spännande att pappa stod uppe på stolen och pillade på taklampan och ville givetvis också upp och hjälpa till. Dock tyckte vi att det var lite riskabelt och jag försökte hålla honom på behörigt avstånd. Ungefär tre sekunder efter att jag lyckats få bort honom därifrån hojtar Peter: "Det rasar!!!" Därefter rasar ett par delar av glasbitarna ner. En av dem rispar upp insidan på mitt finger då jag desperat försöker ta emot och en annan landar på bordet och rispar upp ett par jack innan den dundrar ner på golvet. 
Albin som tack och lov höll sig ur vägen börjar gråta för att lampan rasar ner och gick sönder. Han blev helt förtvivlad stackarn innan vi lyckas lugna ner honom och han ser att vi sätter upp en ny.

Nya lampan kom på plats och ger bra mycket mer ljus åt hela rummet. 
Dock har vi upptäckt att lampan låter ungefär som ett tåg när den är påsatt. Hur är det möjligt att en lampa kan "tuffa"? :) 
Så tyvärr får den nya lampan som lyckades orsaka kalabalik innan den ens kom på plats vara släckt. 
Jag hoppas vi kan hitta kvittot och byta skiten! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0