Kexdrama

Vi var ute drygt en timme efter frukosten. Först gick vi en promenad och Albin satt knäpptyst i vagnen hela tiden, en morgonslö liten grabb med andra ord :) Vi stannade kvar ute när vi kom hem igen och jag gav faktiskt bilen en liten uppfräschning invändigt och torkade/dammade av det värsta. Välbehövligt! Dock skulle inte en dammsugning och tvätt utvändigt skada heller men där går min gräns. 
Albin fortsatte sitt dagliga arbete med utrotningen av snöhögen på uppfarten
Han är riktigt arbetssam må jag säga! 

Jag lyckas efter ett tag äntligen få med honom in genom att lova honom kexfika. Dock gör jag den fasansfulla upptäckten att Albins kex är slut!!! Tack Peter för att du var uppe inatt och glufsade i dig din sons kex.... 
Jag försökte kompensera honom med en hembakad muffins men det gick INTE! Kex skulle det vara! Tack och lov hittar jag tillslut ett kex löst liggandes i brödkorgen och barnet blir lugnt och glad igen. 
Efter lite "manan"/banan och en slurk "uhrt"/yoghurt ligger han nu till sängs. Det började tystlåtet men nu sjungs det för glatta livet istället :) Får se om han somnar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0