Tidig kväll

Jag har nu redan krupit ner i sängen faktiskt. Lika bra det när det ändå inget var att se på tv och Peter är helt uppslukad av att spela Angry Birds.... 

Dagen har varit bra! Albin har varit pigg och glad hela tiden fast matlusten är fortfarande borta så helt kry känner han sig nog inte. 
Efter lunchen gick vi ut men lika härligt som det var igår blev det aldrig idag men det var helt ok ändå. Albin och farfar började greja så jag gick in efter en stund då det blev för kallt att bara sitta stilla. 
Efter cirka en timme lyckades farfar lura med sig Albin in genom att muta honom med en bulle. Haha! Sedan fortsatte leken inne och vi läste bl.a. lite böcker och ritade.
Albin "ita"/ritade en "aktor"/traktor såklart! :)

Dock kom hostan och snuvan tillbaka lite nu på eftermiddagen men det var nog för att han var ute och ansträngde sig tror jag. 

Albins middag bestod av en sked mat och därefter ägnade han sig åt att leta fram majskornen ur salladen och äta upp. Näringsrikt va? Men energi gav det tydligen för resten av kvällen busade han runt som en riktig vilding! Härligt! 
Ett bad fick honom att varva ner och lite Bompa på det så gick nattningen lika bra som alltid. 
Pappan hade köpt med sig slemlösande hem så vi hoppas på en mindre hostig natt nu. Hittills har det gått bra. 

Han har ju faktiskt namnsdag idag också och tackar så mycket för vykorten han fått. Han tycker det är jätteskoj att sitta och studera och diskutera motiven :) 

Nu ska jag plocka fram min bok. Har kommit in i en läsarperiod nu och har alldeles snart plöjt igenom denna. Men jag har en ordentlig hög med böcker som ligger och väntar på att bli lästa så jag får passa på nu när läslusten (och tiden) finns. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

skönt att lillkillen är bättre!
Önskar er en god natt :)

2014-02-25 @ 21:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0