Vecka 38




Nu är du färdigbakad bebis så du är välkommen att titta ut när du vill. Helst redan igår...

Det är en jobbig period nu. Jag är stel och har ont liknande träningsvärk i nedre delen av kroppen, skinkor och ljumskar. 
Ömmar, sticker och trycker gör det även mellan benen. 

Jag är trött och slö och känner mig likgiltig inför det mesta. 
Matlusten är på noll (förutom onyttigheter). 
Det räcker mer än väl att försöka hålla uppe kroppen i lodrätt läge och allt annat är bara så jävla jobbigt och ansträngande. 

Sover gör jag sådär. Vaknar ofta och behöver ändra läge eller gå på toa. Glidlakan i sängen hade varit toppen då kroppen är tung som sten att flytta. Eller än hellre ett draglakan så Peter kunde vända på mig lite då och då :)

Sammandragningarna hälsar på lite nu och då och på kvällarna kan magen kännas stenhård i evigheter innan det lättar. Suget man får i kroppen vi en rejäl sammandragning är ju helt sanslös!!! Ungefär som att man håller på att sugas ner i soffan och genom golvet. 

Den sista tiden har det varit ovanligt lugnt i magen och den vanliga dygnsrytmen har inte följts alls men sedan igår är det sig likt igen och det bökas på bra där inne flera gånger om dagen. Just i skrivande stund faktiskt! 

Med Albin drömde jag ofta under hela graviditeten att jag födde men denna gång kan jag inte minnas att jag drömt det någon gång hittills. Är det ett gott tecken kanske? :) 




Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, nu längtar vi efter att få träffa vårt andra barnbarn. Vad finns i din fina kula.

2014-02-07 @ 15:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0