Vecka 40




Bullen tycks vilja jäsa vidare där inne hur trångt det än må vara nu. 

Min halsbränna hänger kvar än och igår var den extrem hela j*vla dagen och när jag gick och la mig ville jag bara spy. Mjölken jag dricker innan läggdags hinner sluta verka medan jag borstar tänderna och Novaluziden (stavas?) räcker inte heller till alla gånger. 

Igår när jag var ute och gick kom det några rejäla körare i magen och jag blev genast hoppfull! Men när jag kom in igen hände inget mera, förutom de dagliga kvällssammandragningarna då det känns som jag ska sugas ner genom soffan. 

Det är med nöd och näppe jag kan stänga min jacka i storlek större nu och passande nog kom vintern på återbesök... 

Sover gör jag hyfsat, bortsett från alla gånger jag måste vända mig, typ varannan timme minst. Det gör så otroligt ont i magen, fogarna och bäckenet när jag vänder mig och innan jag lagt mig och klunsen i magen till rätta igen att jag nästan får bita mig i tungan för att inte skrika rakt ut. 

Jag går bara runt och väntar och hoppas på att vattnet ska gå. Då är det liksom definitivt och dagarna innan bebis är ute är få. 

Igår när jag ringde Peter vid lunch trodde han att det var dags att åka och föda. Men nej tyvärr... 




Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är snart där. Bara lite tålamod till!
Kan lova dig att vi alla längtar och väntar. :-)
Jag hoppas det är du varje gång min mobil piper.

2014-02-21 @ 14:54:07
Postat av: Janina

Så spännande! Jag är så otroligt nyfiken på tvåan :) tror att det är en liten lillebror där inne <3 ni visste kön med Albin va? Hur känns det att inte veta? Hoppas du slipper gå över alltför länge denna gång, tror inte det blir lika länge som med Albin.

2014-02-23 @ 00:02:09
URL: http://schanina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0