det känns som måndag fast det är ju torsdag

Här vaknade vi upp till en ordentligt gråmulen dag med lite smått regnande. Vi gav oss ändå ut på en liten promenad efter frukost men stannade inte kvar ute mer än nödvändigt. Istället gick vi in och dammsög. Mycket välbehövligt efter alla våra julgäster som varit här och skräpat ner! ;) Passande nog tittade farfar in precis lagom så han och Albin lekte medan jag fick dammsuga helt på egenhand. Går lite snabbare då. När det var färdigt var jag helt slut och vi satte igång ett nytt avsnitt av Saltkråkan och parkerade oss i soffan en liten stund. Efter en stund hoppade Albin i säng och just då ringde Peter och sa att han tänkte komma hem och äta lunch. Välkommen sa jag och plockade upp Albin ur sängen igen, vilket inte gjorde honom något då han ändå hade ångrat sig gällande vilandet.
 
Nu åkte pappan för en stund sedan tillbaka till jobbet och Albin är åter lagd i säng.
Jag har lagt upp benen på soffan för en stund. Magen är tung och öm idag och det molvärker i höfterna.
Tänkte jag skulle börja städa bort julen också, skönt att få det undanstökat. I helgen åker iallafall granen ut. Måste säga att de var en bra gran, den barrar typ inget! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0