Lilla snigel

Igår när vi åkte hem från dagis var Albin för det första väldigt duktig att inte somna och jag slapp ställa tusen frågor och gorma för att distrahera honom :) Han var också väldigt duktig och sjöng för mig! Helt plötsligt tycker jag mig höra att han sjunger "akta dig akta dig", så när jag plockat upp min haka från knät börjar jag sjunga med på Lilla snigel och han protestera det inte så tydligen hade jag hört rätt! :)
Idag var jag tvungen att fråga om de sjungit Lilla snigel igår och det stämde bra. När jag berättade att han sjöng den för mig på hemvägen blev dom riktigt imponerade. 
Även jag är imponerad och mäkta stolt! Tänk att han snappat upp det fort! Jag kan nämligen inte minnas att jag sjungit den för honom någon gång.
Tänk att cirka tre ynka veckor på dagis kan leda till så mycket ny lärdom. Helt otroligt! Snart kan han väl läsa också ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0